“Η δημιουργία ευρωπαϊκού χώρου θαλάσσιων μεταφορών χωρίς σύνορα και η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική θαλάσσιων μεταφορών έως το 2018, που υιοθέτησε πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη βιωσιμότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων. Μεταφορές φιλικότερες προς το περιβάλλον και στήριξη της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας αποτελούν τις βασικότερες πολιτικές προτεραιότητες της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Επίτροπος Siim Kallas, σε απάντησή του προς τον ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Γιώργο Κουμουτσάκο.
Ο Επίτροπος Μεταφορών, στην απάντησή του, δεσμεύτηκε να συνεχίσει να στηρίζει την ανάπτυξη αποτελεσματικών λιμένων, ιδίως μέσω της βελτίωσης των συνδέσεων με την ενδοχώρα. Αυτό θα επιτευχθεί και μέσω της αναθεώρησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T), ενώ τόνισε ότι θα προωθηθεί και η πρόταση για τις θαλάσσιες αρτηρίες.
Επιπλέον, ο κ. Siim Kallas επιβεβαίωσε τον κ. Κουμουτσάκο ότι θα προτείνει μέτρα για τη διευκόλυνση της ανάπτυξης εξελιγμένων και διαλειτουργικών συστημάτων και υπηρεσιών πληροφόρησης και επικοινωνίας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, η γνωστή ως πρωτοβουλία για την ηλεκτρονική ναυτιλία στην ΕΕ.
Σχολιάζοντας την απάντηση της Επιτροπής, ο κ. Γιώργος Κουμουτσάκος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“H αύξηση του συνολικού όγκου μεταφορών, τις τελευταίες δεκαετίες, οδήγησε σε συμφόρηση των χερσαίων οδών και σε αυξημένη επιβάρυνση στο περιβάλλον και την ασφάλεια. Η μεγαλύτερη αξιοποίηση της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση των χερσαίων οδών, στη μείωση του κόστους μεταφοράς, καθώς και στον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών για το περιβάλλον, αφού οι θαλάσσιες μεταφορές το επιβαρύνουν πολύ λιγότερο από τις χερσαίες”.