Σύμφωνα με απάντηση της Επιτροπής στην ερώτηση H-0462/2010, “ο ετήσιος αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ παραμένει απαράδεκτα υψηλός”. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, μόνο τον Αύγουστο 2012 κατεγράφησαν 21 τροχαία δυστυχήματα και 400 ατυχήματα ενώ επισημαίνεται ότι κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η απρόσεκτη και επικίνδυνη οδήγηση, η παραβίαση προτεραιότητας, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και σε πολλές περιπτώσεις η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων.
Επιπλέον, τραγικά τροχαία ατυχήματα σε μεγάλους ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες, όπως αυτό με το βελγικό σχολικό λεωφορείο στην Ελβετία τον περασμένο Μάρτιο, έχουν καταστήσει σαφή την ανάγκη λήψης πρόσθετων, αποτελεσματικότερων μέτρων για την προστασία των πολιτών στους δρόμους.
Ερωτάται η Επιτροπή:
-Έχουν ολοκληρωθεί οι χρηματοδοτούμενες δραστηριότητες στον τομέα των τραυματισμών σε τροχαία και την παροχή πρώτων βοηθειών (χρηματοδότηση του 2011); Αν ναι, είναι διαθέσιμος ο απολογισμός;
-Υπήρχαν οφέλη και ποιά από τη χρήση νέων τεχνολογιών (όπως τα ευφυή συστήματα μεταφορών) στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;
-Ποιές δυνατότητες και τί είδους βοήθεια παρέχει σε κράτη μέλη όπου η οδική ασφάλεια παραμένει σχετικά ελλιπής ώστε να βελτιώσουν την κατάσταση των οδικών τους αρτηριών;
-Τί περιμένει από τη φετινή χρηματοδότηση ενός Φόρουμ νεολαίας για την οδική ασφάλεια (Youth Forum for Road Safety);