Στο τέλος του 2010, το Βέλγιο εφάρμοσε δοκιμαστικά σε 50 φορτηγά, δύο συστήματα αντιμετώπισης των “νεκρών” οπτικών γωνιών, δηλαδή των ζωνών στις οποίες η ορατότητα από τους καθρέπτες του οχήματος είναι αδύνατη: το Lexguard και το Lisa-2-Alert.
Το πρώτο, που λειτουργεί με αισθητήρες υπερήχων, δίνει στους οδηγούς πληροφορίες για την ύπαρξη πεζών στο πεδίο της “νεκρής” οπτικής ζώνης. Το δεύτερο προειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον ευάλωτο χρήστη (πεζός, ποδηλάτης, κ.τ.λ.) όταν το φορτηγό πρόκειται να στρίψει. Τα αποτελέσματα της μελέτης από τη δοκιμαστική εφαρμογή των δύο αυτών συστημάτων αναμένονται την άνοιξη του 2011 και θα περιέχουν την αξιολόγηση των επαγγελματιών και των ευάλωτων χρηστών.
Δεδομένου ότι οι νεκρές γωνίες αποτελούν πηγή κινδύνου τόσο όταν τα φορτηγά βρίσκονται σε αυτοκινητοδρόμους όσο και μέσα στις πόλεις και λαμβάνοντας υπόψη ότι η δεξιά “νεκρή” οπτική γωνία είναι υπεύθυνη για τα περισσότερα ατυχήματα, ερωτάται η Επιτροπή:
-Γνωρίζει την εν λόγω μελέτη;
-Σκοπεύει να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής και με ποιο τρόπο;
-Προτίθεται να συμπεριλάβει τα αποτελέσματα αυτά στην αναθεώρηση του υπάρχοντος νομικού πλαισίου για την ασφάλεια στους δρόμους;