Αποσπάσματα παρέμβασης του Βουλευτή Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργου Κουμουτσάκου, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».
«Το σχέδιο νόμου, αντί να ανοίξει ένα εκπαιδευτικό παράθυρο στον κόσμο, το κλείνει ερμητικά.Ασφαλίζει και τα παραθυρόφυλλα. Ακόμα περισσότερο, τραβάει και βαριές και σκοτεινές κουρτίνες.
Το νομοσχέδιο σας είναι σχέδιο εγκλεισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εγκλεισμού στα στενά όρια της ιδεοληψίας σας.
Είναι πράξη οπισθοδρόμησης.
Πράξη αντιδραστική μιας μουσειακής αριστεροφροσύνης.
Δεν σας ενδιαφέρει να ανοίξετε την εκπαίδευση στο σύγχρονο κόσμο. Στον ανταγωνισμό, στην αξιοσύνη, στην παραγωγή.
Σας ενδιαφέρει μόνο να δώσετε διαπιστευτήρια αριστερής ορθοδοξίας στο συρρικνωμένο ακροατήριό σας.
Σε τελική ανάλυση, το νομοσχέδιό σας είναι μια απόπειρα φραγμού στο μέλλον.
Δεν είναι μεταρρύθμιση. Είναι αντιμεταρρύθμιση. Είναι μια ιδεοληπτική ματαιότητα.
Ταυτόχρονα όμως, δυστυχώς, είναι και μία εγκληματική ματαιότητα. Γιατί, ναι μεν δεν θα αντέξει στην πορεία του χρόνου, αλλά εν τω μεταξύ θα έχει στερήσει πολύτιμο χρόνο από την παιδεία για να φύγει μπροστά σε μια εποχή που η γνώση, η επιστήμη, η έρευνα και η καινοτομία καλπάζουν.
Κύριε Υπουργέ,
Το νομοσχέδιο οπισθοδρόμησης που εισηγείστε
· Φέρνει ένα ασφυκτικό, υπέρμετρα περιοριστικό και γραφειοκρατικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Ακυρώνει την αναπτυξιακή τους προοπτική και τα καταδικάζει σε μαρασμό.
· Αποδιοργανώνει τη λειτουργία της Πρυτανείας, προβλέποντας την εκλογή Αντιπρυτάνεων σε ξεχωριστά ψηφοδέλτια, με απώτερο στόχο τον κομματικό έλεγχο των Ιδρυμάτων (άρθρο 15 §2)
· Καταργεί τα Συμβούλια Ιδρύματος (άρθρο 88) εξαλείφοντας την προσπάθεια για επικράτηση περαιτέρω διαφάνεια και λογοδοσία στα Ιδρύματα.
· Θίγει το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και εκθέτει τα Ιδρύματα σε πολιτικές-κομματικές σκοπιμότητες με τη θεσμοθέτηση των Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ) σε κάθε διοικητική περιφέρεια (άρθρο 49).
· Υποβαθμίζει την αξιολόγηση και την ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) Ο Υπουργός μπορεί πλέον να προχωράει στη δημιουργία – συγχώνευση – κατάργηση πανεπιστημίων και σχολών ακόμα και χωρίς τη γνώμη της Αρχής αυτής.
· Επαναφέρει μια παρωχημένη και επικίνδυνη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο. Μιας εκδοχής που υποδαυλίζει πράξεις ασυδοσίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια. Κλείνει το μάτι στο «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» να επαναλάβει παρακμιακές πρακτικές υποβάθμισης των πανεπιστημίων.
· Καταργεί το χαρακτηρισμό της διαγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αναχρονιστική πρακτική. Ίσως. Εκσυγχρονίστε τη λοιπόν. Μην καταργείτε ό,τι δε μπορείτε να βελτιώσετε.
· Εμπλέκει τους φοιτητές ως μέλη λήψης αποφάσεων για θέματα που δεν μπορούν να γνωρίζουν και σίγουρα τους αφορούν. Εμείς τασσόμαστε σαφώς υπέρ της συμμετοχής των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των Ιδρυμάτων, αλλά για θέματα που τους αφορούν.
Κύριοι της κυβέρνησης,
Δεν καταλαβαίνετε ότι για να έχετε μεταξύ σας ένα ιδεολογικό άλλοθι στην παιδεία, αφού δεν μπορείτε να το έχετε στην οικονομία, -για ξεκάρφωμα δηλαδή- προδίδετε τα όνειρα των νέων;
Η δική μας επιλογή είναι ο ανοιχτός ορίζοντας της ελεύθερης εκπαίδευσης.
Η δική σας επιλογή είναι η βαριά σκιά της εσωστρέφειας και της φοβικότητας.
Η σημερινή απόπειρα απαξίωσης και εγκλεισμού της εκπαίδευσης, στα στενά όρια των ξεπερασμένων αντιλήψεών σας είναι ένα ακόμα βήμα παρακμής για τη χώρα.
Έρχεται να προστεθεί σε άλλα:
-Στον απαράδεκτο τρόπο νομοθέτησης που δηλητηριάζει τη Βουλή και τη Δημοκρατία.
-Στις ευτελιστικές παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη.
-Στο συνεχές υπόγειο φλέρτ με την ανοχή στην αταξία και την ανομία.
-Στο χαμήλωμα του επίπεδου του πολιτικού διαλόγου μέσω του συνεχού
ς ψεύδους.
Ενός ψεύδους που θέλει να διαβρώνει τα πάντα.
Προσπαθείτε να μεταλλάξετε το ψέμα σε αλήθεια και την αλήθεια σε ψέμα.
Όλα αυτά είναι συμπτώματα βαθιάς παρακμής, αλλά και της αγωνίας σας.
Είναι πρόδρομα φαινόμενα της πτώσης σας.
Μιας πτώσης που αναπόδραστα έρχεται».