Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού φιλοξένησε διήμερο Συνέδριο, που διοργάνωσε η Ε.Επιτροπή σε συνεργασία με τη Βελγική Προεδρία, με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων πολιτών και των αρμόδιων εθνικών αρχών προκειμένου να γίνουν οι ευρωπαϊκοί δρόμοι πιο ασφαλείς.
Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές της Ε.Ε. για την οδική ασφάλεια 2011-2020 οι οποίες στοχεύουν στη μείωση των θανάτων από τροχαία στους δρόμους της Ευρώπης κατά 50% μέχρι το 2020. Τα στατιστικά στοιχεία είναι συγκλονιστικά:
Κάθε χρόνο περίπου 35.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, δηλαδή χάνεται μια μικρή ευρωπαϊκή πόλη. Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι περίπου 1.100 θύματα τροχαίων κάθε χρόνο είναι παιδιά.
Η ΕΕ έχει θέσει 7 στρατηγικούς στόχους:
•Βελτίωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των χρηστών του οδικού δικτύου
•Αύξηση της ικανότητας επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας
•Ασφαλέστερη οδική υποδομή
•Ασφαλέστερα οχήματα
•Προώθηση της χρήσης σύγχρονης τεχνολογίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας
•Βελτίωση των υπηρεσιών παροχής πρώτων βοηθειών και μετατραυματικής περίθαλψης
•Προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου (παιδιά, ηλικιωμένοι, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές, κλπ)
Στο πλαίσιο αυτό, ο Ευρωβουλευτής ΝΔ, κ. Γιώργος Κουμουτσάκος έθεσε με ερωτήσεις του προς την Επιτροπή και το Συμβούλιο, δύο κρίσιμα ζητήματα που χρήζουν ειδικής μέριμνας και εξειδικευμένων δράσεων:
•την ασφάλεια των παιδιών που μετακινούνται καθημερινά με σχολικά λεωφορεία
•τη σημασία της διατήρησης της αρτιότητας και άμεσης αποκατάστασης των φθαρμένων πινακίδων οδικής σήμανσης.
Ο Ευρωβουλευτής ΝΔ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Γιώργος Κουμουτσάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Το δικαίωμα στη ζωή είναι το ύψιστο ανθρώπινο δικαίωμα. Η προστασία του είναι η ύψιστη υποχρέωση όλων μας. Η μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια επομένως δεν είναι απλώς μια πολιτική προτεραιότητα. Είναι αυστηρή επιταγή. Για κυβερνήσεις, κρατική διοίκηση και πολίτες. Κανείς δεν εξαιρείται.
Είναι ευτύχημα ότι η ΕΕ εδώ και χρόνια εφαρμόζει συγκεκριμένη πολιτική οδικής ασφάλειας. Τα έως τώρα αποτελέσματα είναι θετικά. Παρά το γεγονός αυτό, όμως, οι ευρωπαϊκοί δρόμοι εξακολουθούν να μην είναι ασφαλείς. Γι’ αυτό η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί με φιλόδοξους στόχους”.