Οι μεταφορές βρέθηκαν, ακόμα μια φορά, στο επίκεντρο των εργασιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο.
Παρά τις μεγάλες δυσκολίες μετακίνησης λόγω ακυρώσεων περισσοτέρων από 63 χιλιάδων πτήσεων στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, η πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών “κατάφερε” να είναι παρούσα στις εργασίες της Ολομέλειας. Έτσι, οι συζητήσεις των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης έγιναν κανονικά, όχι όμως και οι ψηφοφορίες, που αναβλήθηκαν για την προσεχή Σύνοδο του ΕΚ.
Πέραν της έκτακτης αναφοράς στο θέμα της ηφαιστειακής στάχτης και στις παραλυτικές επιπτώσεις του για τις μεταφορές στην Ευρώπη, η Ολομέλεια ξεκίνησε τις εργασίες της με κοινή συζήτηση σε θέματα της Επιτροπής Μεταφορών:
• Ασφάλεια των αερομεταφορών,
• Τέλη για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας,
• Ανάπτυξη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών,
• Στρατηγική της Ευρωπαϊκής πολιτικής για τις θαλάσσιες μεταφορές μέχρι το 2018
Για το θέμα αυτό, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ και σκιώδης εισηγητής της έκθεσης εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Γιώργος Κουμουτσάκος, υπογράμμισε τη σημασία να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρωταγωνίστρια στην παγκόσμια αγορά και ανέφερε τον ουσιαστικό ρόλο των κρατικών ενισχύσεων για την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από τρίτες χώρες.
“Η ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, λόγω των εκτάκτων συνθηκών που επικράτησαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες στην Ευρώπη, συνέβαλε ώστε οι Ευρωπαίοι πολίτες να συνειδητοποιήσουν ακόμα περισσότερο τη σημασία του σιδηροδρόμου, της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών.
Η συντονισμένη ευρωπαϊκή στρατηγική για τις θαλάσσιες μεταφορές είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου του κλάδου τόσο στις χώρες της ΕΕ όσο και παγκοσμίως, καθώς το 41% του παγκόσμιου στόλου ανήκει σε ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες”, δήλωσε ο κ. Κουμουτσάκος.